Pædagogisk tilgang: Anerkendende og dialogisk tilgang

Anerkendende og dialogisk tilgang er den vigtigste ingrediens for at styrke børns selvfølelse, nysgerrighed og tro på egne evner. Du kan bruge den til at skabe et psykologisk trygt rum hvor børn (og voksne) føler sig set, trygge og tør lave fejl - undervisningen og samværet bliver i højere grad personligt og nærværende. Tilgangen er en forudsætning for at kunne lave undersøgende undervisning, og gør at børn går med dig og tager deres legende tilgang med ind i undervisningen. I kombination med brug af kropssprog kan du som lærer, forældre, pædagog undgå "skæld ud" og misforståelser, som tager meget energi og fokus fra indlæringen. Se video eller læs skriv - du vælger selv. Skriv dig også op til nyhedsbrev (6 gange årligt), så er vi i kontakt - Stil gerne spørgsmål på mikkel@sjovmedmusmatik.dk

Hvordan kan du selv bruge den pædagoigske tilgang? - og hvilket udbytte vil du og I hurtigt få?

Vil du hellere læse om tilgangen?